Ο Δήμος Ραφήνας Πικερμίου με το σύνολο των Υπηρεσιών του, των ανδρών και των γυναικών της Πολιτικής Προστασίας , εθελοντών και της Διοίκησης καθ’ όλη τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας και σε 24ωρη βάση έδωσε προληπτικά και κατασταλτικά τη μάχη για την αντιμετώπιση και αποκατάσταση προβλημάτων που προκλήθηκαν σε όλη την έκταση των διοικητικών του ορίων από την πρόσφατη κακοκαιρία και την βαρύτατη χιονόπτωση.
Βασική και στρατηγική επιλογή ήταν η διατήρηση του κεντρικού οδικού δικτύου προσβάσιμου και λειτουργικού από την πρώτη στιγμή, ώστε να υπάρχει άμεση επιχειρησιακή δυνατότητα σε ολόκληρο το εύρος του και λειτουργία όλων των ζωτικών υφιστάμενων δομών όπως το Κέντρο Υγείας , η μόνη δομή υγείας στην ευρύτερη περιοχή μας που παρέμεινε ανοιχτή και λειτουργική καθώς όλες οι προσβάσεις από και προς την Αθήνα ήταν μη προσβάσιμες εκτός διοικητικών ορίων του Δήμου.
Το σύνολο ανθρωπίνου δυναμικού και εξοπλισμού είχε κατανεμηθεί και επιχειρούσε σε κάθε πληγείσα περιοχή και με βάση τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τις αναφορές κατάστασης του ΚΕΠΙΧ , επιχειρούσε συνεχώς με αντίστοιχη επικέντρωση δυνάμεων.
Από τα βασικότερα προβλήματα ήταν οι εκτεταμένες διακοπές ρεύματος στο δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ σε συνθήκες παγετού για τους πολίτες. Οι Υπηρεσίες του Δήμου έδωσαν πρόσβαση σε χρονικό διάστημα από μισή έως 3 ώρες σε όλα τα αιτήματα διάνοιξης που υπέβαλλε ο ΔΕΔΔΗΕ για τα συνεργεία του, επιχειρώντας ακόμη και σε όρια όμορου Δήμου. Δυστυχώς η μεγαλύτερη βλάβη στο δίκτυο μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας ήταν εκτός διοικητικών ορίων του δήμου μας, σε όμορο δήμο, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης μας και αυτό αποτέλεσε το βασικό λόγο καθυστέρησης της αποκατάστασης.
Αναλυτικά και επειδή έτσι οφείλει να λειτουργεί κάθε Δημοτική Αρχή έναντι των συμπολιτών της δημοσιοποιούμε με απόλυτη διαφάνεια το σύνολο υπηρεσιών, ανθρώπων, μηχανημάτων και δράσεων σε ολόκληρο το Δήμο:
ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΉ – ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ:
Δυνάμεις του δήμου εντάχθηκαν στο σχεδιασμό και χρησιμοποιήθηκαν:
3 JCB
1πυροσβεστικο με μαχαίρι εκχιονισμού
2 εκχιονιστικά- αλατιέρες
2 bob cat
1 rαnger ημιφορτηγό με μαχαίρι εκχιονισμού
3 οχήματα 4Χ4 μεταφοράς προσωπικού και πολιτών για παν ενδεχόμενο και εξειδικευμένες δράσεις.
το σύνολο της υπηρεσίας πράσινου σε 24ωρη επιφυλακή για πτώσεις δένδρων
Από Περιφέρεια
1 γκρειντερ
1 μικρό εκχιονιστικό -αλατιέρα
1 JCB που δεν κατάφερε λόγω προβλημάτων να επιχειρήσει
Σε δεύτερο χρόνο και μετά από συμπληρωματικά αιτήματα παραχωρήθηκε 1 ερπυστριοφορος φορτωτής από Πέμπτη και μετά
ΙΔΙΩΤΕΣ:
Είχαν ειδοποιηθεί και εντάχθηκαν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό 2 ιδιώτες χωματουργοί για διάθεση μηχανημάτων:
ενός (1) λαστιχοφορου φορτωτή και
ενός (1) bobcat ενώ από Τετάρτη μπήκε στη μάχη της Διώνης εθελοντικά και ένας ερπυστριοφόρος φορτωτής από τον Κώστα Ξηντάρα.
Από Τετάρτη επιχειρούσε στο Ντραφι ένας (1) μεγάλος λαστιχοφορος φορτωτής του μηχανικού του Στρατού μετά από αίτημα του Δημάρχου και υπό τις οδηγίες του Δημάρχου
και ένας (1) ερπυστριοφορος φορτωτής του ΣΠΑΠ
ΑΛΑΤΙ:
Από Παρασκευή υπηρχε προμήθεια αλατιού 80 τόνων (65 προμήθεια και 15 υπάρχοντα) σε τρία σημεία ( Ντραφι- Κεντρικό Πικερμι-Λ. Μαραθώνος κοντά στην είσοδο Καλλιτεχνούπολης από Μαραθώνος επί της Μαραθωνος.
Διατέθηκαν δε από το ΣΠΑΠ παλέτες σακουλιών 15 κιλων αλατιού για τους πολίτες.
Η πρόνοια συνεχόμενης προμήθειας αλατιού από την Περιφέρεια με αλάτι που είχε σε αποθηκευτικό της χώρο, παρά το κλείσιμο της Αττικής οδού και τη διακοπή της κυκλοφορίας «δούλεψε» και η συνεχής ροή χωρίς δεν άφησε σε καμία από αλάτι το δήμο μας
ΔΡΑΣΗ – ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ – ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ:
Από την πρώτη μέρα τα οχήματα/μηχανήματα του δήμου επιχειρούσαν σε όλες τις περιοχές του δήμου.
Τέταρτη είχε ολοκληρωθεί η διάνοιξη δρόμων στις περιοχές, Διασταύρωση, Νέος Βουτζάς, Νέος Πόντος, Περιβολάκια, Αγιά Τριάδα, Κοκ. Λιμανάκι, Μπλε Λιμανάκι, κεντρικό Πικερμι.
Την Πέμπτη η διάνοιξη δρόμων στην περιοχή Διώνη είχε ολοκληρωθεί στο κάτω κομμάτι ενώ εκκρεμούσαν δρόμοι στο ορεινό κομμάτι της καθώς λόγω της μορφολογίας (χωματόδρομοι, τσιμεντοδρομοι) υπήρχαν καθυστερήσεις.
Την Παρασκευη ολοκληρώθηκε η διάνοιξη δρόμων στο σύνολο της Διώνης και στο μεγαλύτερο ποσοστό του Ντραφίου, οπού πλέον το πρωί του Σάββατου είχε και εκεί ολοκληρωθεί στο σύνολο της η διάνοιξη δρόμων.
Στην επιχείρηση απασχολήθηκαν σε καθημερινή βάση όλο το 24ωρο:
· στον αποχιονισμό , 7 χειριστές, 8 οδηγοί, 8 συνοδοί και αρκετοί εθελοντές μέλη της Εθελοντικής ομάδας του Δήμου, σε βάρδιες.
· στο κέντρο επιχειρήσεων, 10 υπάλληλοι και αρκετοί εθελοντές μέλη της Εθελοντικής του Δήμου, σε βάρδιες.
· σε διάφορες επιχειρήσεις ανακούφισης των πολιτών, σε συνεργασία με την Πολιτική Προστασία του Δήμου, εθελοντές με 4χ4 , οχήματα και προσωπικό του Δήμου και του ΔΟΠΑΠ, η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (ΕΟΔ) με κλιμάκιο της, Κοινωνικό Φαρμακείο και Παντοπωλείο του Δήμου.
· επιχειρήσαμε και στα διοικητικά όρια του γειτονικού δήμου Πεντέλης κάνοντας διάνοιξη στον περιφερειακό δρόμο της Διώνης στην οδό Βεργίνας
ΚΕΠΙΧ:
· Το κέντρο επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας του δήμου Ραφήνας Πικερμίου ήταν σε πλήρη λειτουργία στελεχωμένο με υπαλλήλους του δήμου και εθελοντές από Παρασκευή 21 Ιανουαρίου σε 24 ωρη βάρδια και με ενίσχυση σώματος εθελοντών με ειδικά οχήματα που μπορούν να κινηθούν σε χιόνι μεταφέραμε τρόφιμα και φάρμακα σε πολίτες αποκλεισμένους μέχρι να ελευθερωθούν οι δρόμοι, καθώς και γεννήτριες για ανθρώπους που βρίσκονταν σε μηχανική υποστήριξη.
· Εξασφαλίσαμε τους κεντρικούς δρόμους (Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ ) και το λιμάνι ανοιχτό καθώς και το δρόμο για το Κέντρο Υγείας και όλους τους κεντρικούς δρόμους των οικισμών.
· Στο Κέντρο Υγείας Ραφήνας εκτός από εκχιονισμο, παραδόθηκε πετρέλαιο για τη γεννήτρια, μεταφορά εμβολίων και γιατρών από και προς τους τόπους διαμονης.
· Παραδόθηκε φαγητό στη θεραπευτική κοινότητα ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
· Συνταγογραφήθηκαν φάρμακα σε όσους ζητήσαν και προωθήθηκαν με διασώστες στους πολίτες.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ:
· -Παρέμβαση σε όλες τις δεξαμενές και πιεστικά που απαιτούσαν επανεκκίνηση μετά την επαναφορά ρεύματος λόγω αέρα που είχε μπει στο δίκτυο.
· Από Τετάρτη αποκατάσταση ύδρευσης όπου υπήρχε πρόβλημα, πλην της Βορειας Διώνης που έγινε Πεμπτη πρωί.
· -Αμεση διάνοιξη δρόμου (οδός Νταού προς Καλλιτεχνουπολη) σε συνεργεία της ΕΥΔΑΠ για τοποθέτηση γεννήτριας για τα δικά τους πιεστικά την Τρίτη
· -Αμεση διάνοιξη δρόμων εντος 3 ωρών όπου ζητήθηκε από συνεργεία της ΔΕΔΔΗΕ για αποκατάσταση των βλαβών τους στους δρόμους:
· Ινών
· Κενταύρου
· Δωριεων
· Αχαιών
· Τειρεσιου κ.α.
Η μεγάλη βλαβη στη μεταφορά ρεύματος του ΔΕΔΔΗΕ ήταν στο γειτονικο δήμο Μαραθώνα όπου είχε πρόβλημα πρόσβασης με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η παρέμβαση και η αποκατάσταση.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΑΣΙΝΟΥ:
Η υπηρεσία πρασίνου βοηθούσε κάθε φορά που υπήρχε κλείσιμο δρόμου από πτώση δέντρων ή κλαριών και συνεχίζει και μετά τον εκχιονισμό για να απελευθερωθούν πλήρως οι δρόμοι για τη διέλευση αρχικά των σχολικών λεωφορείων για τη μεταφορά των μαθητών από Δευτέρα.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ:
Η δημοτική συγκοινωνία έχει επανέλθει σε πλήρη λειτουργία από την Παρασκευή 28 του μηνός σε όλο το Δήμο. Λειτουργούσε ήδη από το κεντρικό Πικέρμι και σε όλη τη δημοτική κοινότητα Ραφήνας από την Πέμπτη 27
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΥ:
– Υπηρεσία Ηλεκτροφωτισμού έκανε συνεχείς παρεμβάσεις άμεσα για αποκατάσταση οδο-φωτισμού σε όλο τον Δήμο.
Θερμαινόμενοι χώροι υποδοχής κοινού ήταν έτοιμοι για τους πολίτες
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ – ΑΠΟΚΟΜΙΔΕΣ
Η υπηρεσία καθαριότητας, ακολουθώντας το σχεδιασμό, είχε από νωρίς το πρωί της Δευτέρας -πριν την έναρξη της κακοκαιρίας- μαζέψει τους κάδους σε όλο τον δήμο.
Επιχειρησιακά ξανά ξεκίνησε την Τετάρτη σε όλη τη δημοτική κοινότητα Ραφήνας και στο κεντρικό Πικέρμι και από Πέμπτη άρχισε η αποκομιδή στα κεντρικά σημεία και της Διώνης και του Ντραφίου.
Παρασκευή σε πλήρη λειτουργία παντού.
Καθ’ όλη τη διάρκεια των επιχειρήσεων συνέδραμε με προσωπικό της στη λειτουργία της προσωπικής Προστασίας του δήμου Ραφήνας Πικερμίου
Διοικητική Υποστήριξη – Λειτουργία Υπηρεσιών Δήμου
Α. Στελεχώθηκε με υπαλλήλους του Δήμου, σε 24ωρη βάση, το τηλεφωνικό κέντρο του Κέντρου Επιχειρήσεων (22940 22222) από την Παρασκευή 21/1 έως και το Σάββατο 29/1.
Β. Ο Δήμος λειτούργησε ανελλιπώς όλες τις ημέρες της κακοκαιρίας σε 16ωρη βάση, κατά τη διάρκεια των οποίων, πλέον των πάγιων, καθημερινών εργασιών:
– Φροντίσαμε να υπάρχει προσωπικό σε όλα τα Τμήματα και, κυρίως, προσωπικό το οποίο να απαντάει στις κρίσιμες τηλεφωνικές γραμμές (τηλεφωνικό κέντρο του Δήμου, Τεχνική Υπηρεσία, Γραφείο Δημάρχου, Γραφείο Γενικού Γραμματέα). Για την εγκυρότητα των απαντήσεων και των πληροφοριών φροντίσαμε αυτές να δίνονται μετά από επικοινωνία με τους συναδέλφους του Κέντρου Επιχειρήσεων.
– Διεκπεραιώσαμε (κατά κύριο λόγο αυθημερόν) το σύνολο των πάμπολλων αιτημάτων για αδυναμία μετακίνησης που κατέθεσαν ηλεκτρονικά πολίτες που διαμένουν στα διοικητικά όρια του Δήμου μας, είτε μέσω αυτόματης ηλεκτρονικής αίτησης που βρίσκεται στην ιστοσελίδα μας, είτε μέσω e-mail.
– Δόθηκαν απαντήσεις στα ηλεκτρονικά μηνύματα που αφορούσαν την κακοκαιρία, είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά.
– Δηλώνονταν άμεσα στον ΔΕΔΔΗΕ, για λογαριασμό συμπολιτών μας που δεν μπορούσαν να το κάνουν, βλάβες ηλεκτροδότησης και ζημιές στο δίκτυο.
Ο Δήμος Ραφήνας Πικερμίου την ώρα της καθημερινής μάχης, επέλεξε συνειδητά να μην μπεί καθόλου στο αδιανόητο παιγνίδι δημιουργίας εντυπώσεων και μετακύλησης ευθυνών ή ακόμη χειρότερα της αποποίησης ευθυνών. Επέλεξε να μείνει πεισματικά στο πεδίο, να εργάζεται νυχθημερόν, προσπαθώντας να δώσει λύσεις για τους πολίτες. Δεν θα το κάνει ούτε τώρα. Οι πολίτες γνωρίζουν πλέον με καθαρότητα ποιος έχει και σε ποια πεδία φέρει την ευθύνη της δημιουργίας και της μη επίλυσης προβλημάτων αρμοδιότητάς του.
Αυτή είναι η πλήρης εικόνα και ο απολογισμός έργου και δράσης όλων των Υπηρεσιών του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου. Δημόσιος απολογισμός, οφειλόμενος σε κάθε πολίτη.
Για ένα γεγονός μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα. Ήταν παρόντες όλοι, με βάση το σχεδιασμό πριν και κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, κατά το δυνατόν, παντού.
Προφανώς , όπως σε κάθε επιχείρηση με το βαθμό δυσκολίας και των προκλήσεων όπως η τελευταία, σε κάποιους τομείς υπήρξε καλύτερος βαθμός αποτελέσματος από κάποιους άλλους. Υπήρξαν σε άλλες περιπτώσεις ανυπέρβλητες δυσκολίες που οδήγησαν σε καθυστερήσεις παρέμβασης ή ακόμη και δυνατότητας δράσης, που αντιμετωπίστηκαν ad hoc.
Η μοναδική προτεραιότητα που είχαμε και πάντα θα έχουμε, είναι ο πολίτης, η αρωγή μας και ο βαθμός ανταπόκρισής μας σε κάθε γεγονός. Στα ενδεχόμενα λάθη ή παραλείψεις ή ακόμη και υλικοτεχνικές ανεπάρκειες δράσης ή σχεδιασμού, που διαπιστώθηκαν στο πεδίο, μέσα από την καθημερινή στοχευμένη δράση όλων μας, δεν κλείνουμε τα μάτια, αλλά στην αποτίμηση θα αναζητηθούν λύσεις.
Το προσωπικό , οι άνδρες και οι γυναίκες της πολιτικής προστασίας και κάθε υπηρεσίας του Δήμου και των εθελοντών, μαζί με τη διοίκηση του δήμου και τους προέδρους των τοπικών συμβουλίων Ραφήνας και Πικερμίου, ακολουθώντας το σχεδιασμό που είχε καταρτιστεί, έδωσαν κάθε ικμάδα των δυνάμεών τους για να είναι παρόντες σε κάθε σημείο ,να προσπαθούν να επιλύουν τα προβλήματα προσβασιμότητας, ξεπερνώντας σε πολλές περιπτώσεις τα όρια της ανθρώπινης αντοχής των ιδίων σε 24ωρη βάση, των επιχειρησιακών ορίων των υπαρχόντων μηχανημάτων και γι’αυτό τους ευχαριστούμε δημόσια. Πρωτίστως και πάνω από όλα όμως τους ίδιους τους συμπολίτες μας για τη συνεργασία, τη συμβολή στην επισήμανση και καταγραφή της κατάστασης, την επιμονή αλλά και την υπομονή τους ακόμη και όταν η δικαιολογημένη αγωνία τους εκφραζόταν με οργή.
Συνεχίζουμε ακόμα και σήμερα και για όσο διάστημα χρειαστεί, τις απαραίτητες επεμβάσεις με τις υπηρεσίες μας σε κάθε μήκος και πλάτος του δήμου μας, σε κάθε οικισμό, μέχρι την πλήρη αποκατάσταση των ζημιών από το πέρασμα της κακοκαιρίας “Ελπίδα”.
Κατεβάστε το σχετικό αρχείο από ΕΔΩ