Ευρωπαϊκών προδιαγραφών υποδομές και αναβάθμιση
Ο Δήμαρχος Ραφήνας – Πικερμίου, Βαγγέλης Μπουρνούς, μιλώντας στο e-ota, αναφέρεται στα έργα πνοής που έχουν προγραμματιστεί σε συνεργασία με την κεντρική διοίκηση, έργα που όπως χαρακτηριστικά λέει θα ενισχύσουν έντονα την τοπική οικονομία. Ιδιαίτερη σημασία δίνει στη δημιουργία του Παραλιακού Πεζόδρομου που θα αναβαθμίσει ουσιαστικά και αισθητικά το παράκτιο μέτωπο της περιοχής.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΣΩΤΗΡΗ ΠΟΛΥΖΟ:
Υπάρχει μια σειρά από μεγάλα έργα που προγραμμάτισε και σχεδίασε η δημοτική αρχή και πέτυχε τη χρηματοδότηση από την κεντρική διοίκηση. Πόσο αλλάζουν Ραφήνα και Πικέρμι αυτές οι παρεμβάσεις;
Έργα προϋπολογισμών άνω του 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ που σχεδιάσαμε και μελετήσαμε σε συνεργασία με την κεντρική κυβέρνηση και είτε υλοποιούνται, είτε βρίσκονται σε διαδικασίες δημοπράτησης προσδίδουν στην περιοχή ευρωπαϊκών προδιαγραφών υποδομές και περιβαλλοντική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
Η Ριβιέρα της Ανατολικής Αττικής έχει πλέον τοπωνύμιο συνώνυμο με το Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου.
Μετρό, σύγχρονοι οδικοί άξονες, αποχέτευση με επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων εκροών, εντάξεις στα σχέδια πόλης, επεξεργασία βλαστικών υπολειμμάτων για κομποστοποίηση και παραγωγή βιοαερίου με τη δημιουργία της πρώτης στην Ελλάδα Μονάδας Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων, η έλευση του Φυσικού αερίου, οι αθλητικές υποδομές για το μαζικό αθλητισμό της περιοχής μας αλλά και τα άτομα με ειδικές δεξιότητες, το πρώτο στην Αττική δημοτικό κυνοκομείο σε συνδυασμό με εκπαιδευτικές και πολιτιστικές υποδομές, μας ανεβάζουν στην κορυφή σε πανελλήνια κλίμακα της προτίμησης μετεγκατάστασης νέων οικογενειών σε ένα τόπο που αξίζει πραγματικά κανείς να ζει και αυτό βέβαια προγραμματίζουμε να οδηγήσει και σε οικονομική ανάκαμψη του τόπου μας
Έχει ανακοινωθεί ότι έρχεται στην πόλη σας το φυσικό αέριο με πρόσμιξη υδρογόνου. Πολύ πρωτοποριακό και καινοτόμο έργο που ξεπερνά τα ελληνικά όρια και αντιστοιχεί στο ευρωπαϊκό μέλλον για ολόκληρο τον κόσμο. Πως έφτασε η Ραφήνα σε αυτό το σχεδιασμό;
Κοιτώντας μπροστά, αφού όπως είπαμε σχεδιάζουμε για το μέλλον, ήρθαμε σε επαφή με τον εκτελεστικό πρόεδρο της ΕΔΑ Πιέρρο Χατζηγιάννη και προτείναμε την ανάπτυξη πιλοτικού προγράμματος αρχικά για 1280 κατοικίες και επιχειρήσεις στο κέντρο της Ραφήνας με την τεχνολογία CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο)μέσω εικονικού δικτύου, το οποίο θα έχει πρόσμιξη έως 20% με υδρογόνο.
Το υδρογόνο θα παρασκευάζεται αρχικά από καύση φυσικού αερίου (μπλέ υδρογόνο) και εν συνέχεια το σύστημα θα εμπλουτιστεί με βιοαέριο από την μονάδα επεξεργασίας και κομποστοποίησης των φυτικών υπολειμμάτων (Μ.Ε.ΒΑ.) προϋπολογισμού περίπου 27 εκ. ευρώ που έχει δρομολογηθεί από τον ΕΣΔΝΑ σε συνεργασία με το δήμο Ραφήνας-Πικερμίου και τρεις άλλους δήμους (Σπάτων-Αρτέμιδας, Παιανίας και Μαρκοπούλου).
Ο σχεδιασμός παρουσιάστηκε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και ευελπιστούμε στην θετική απόφασή της, μετά από τα εγκωμιαστικά σχόλια που απέσπασε η πρόταση μας.
Σχεδιάζουμε σε συνδυασμό με Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας την ενεργειακή αυτοτέλεια του δήμου μας, μειώνοντας την εκπομπή ρύπων διοξειδίου του άνθρακα, τηρώντας ταυτόχρονα τις δεσμεύσεις που έχουμε ως δήμος-μέλος του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Δημάρχων για την μείωση εκπομπών ρύπων..
Ο παραλιακός πεζόδρομος που υλοποιείται στη Ραφήνα στα πλαίσια του έργου αποκατάστασης των υποδομών στην πυρόπληκτη περιοχή έχει κερδίσει τα βλέμματα όλων. Πως προέκυψε η αισθητική αυτή αναβάθμιση του παράκτιου μετώπου;
Η Ραφήνα είχε μέχρι τη δεκαετία του ’70 χαρακτήρα αναψυχής.
Ο χαρακτήρας αυτός χάθηκε με τη γιγάντωση του λιμανιού που ,μετατράπηκε από τη δεκαετία του ’80 ως το 2ο διαμετακομιστικό και επιβατηγό λιμάνι της χώρας.
Η επαναφορά του χαρακτήρα αυτής της περιοχής, που τραγουδήθηκε πολλάκις στο παρελθόν , έπρεπε να γίνει για να αποκτήσουμε ξανά περιβαλλοντικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα έκαναν ελκυστικό αυτό τον όμορφο τόπο..
Με πρόταση της δημοτικής αρχής που έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εντάχθηκε σε έργο συνολικού προϋπολογισμού 14,8 εκ. ευρώ η δημιουργία ενός δρόμου ήπιας κυκλοφορίας μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων με κυβόλιθους, από την κεντρική πλατεία Ραφήνας, έως την περιοχή ΜπλέΛιμανάκι, ενώ συγχρόνως στο πλαίσιο ένταξης της πυρόπληκτης περιοχής στο σχέδιο πόλης -που μόλις πριν μια εβδομάδα εγκρίθηκε από το ΣτΕ το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα- προβλέπεται από τους μελετητές η συνέχεια του πεζόδρομου αυτού, σε όλο το παράκτιο μέτωπο έως το Μάτι.
Παράλληλα έχει ανατεθεί από τη δημοτική μας αρχή με ιδίους πόρους η συνέχεια προς ανατολάς (Αρτέμιδα) η σύνδεση του Πάρκου Καραμανλή -παράκτιο μέτωπο μετά το λιμάνι της Ραφήνας- με το χώρο του Κολυμβητηρίου στα σύνορα με την Αρτέμιδα, ώστε να ενοποιηθεί ένας παραλιακός πεζόδρομος σε όλο το μήκος της ακτογραμμής, που να προσδώσει στοιχεία νοτίων προαστίων στον τόπο μας.